WasteArt projektis osalevatele ja jäätmeauditi läbi viinud koolidele pakume võimalust tellida kooli üleeuroopalise jäätmetekke vähendamise nädalal novembris jäätmetekke vähendamise programmi!

Programm on kaheosaline, I osa on praktiline käsitöö töötuba, II osa rühmatööl ja arutelul põhinev õpituba jäätmetekke vähendamise nädala aasta teemast "Nähtumatu jäätmed". Kui klassis on rohkem kui 15 õpilast, jagame grupi pooleks ja üks grupp osaleb töötoas, samal ajal kui teine grupp on õpitoas. 

Töötoad on järgmised:
  • Dekonstrueeritud t-särk
  • Särgist poekott
  • Kangajääkidest mittemeditsiiniline mask
  • Vanapaberist käsitööpaber
Täpsemalt kirjeldused leiate allpool.

Registreerimine
Email again:
Töötuba kuupäev
1.Dekonstrueeritud T-särk /dressipluus
Juhendaja: Marta Moorats
Grupi suurus: max 15 inimest

Kestvus: 2 tundi
Sihtgrupp: III kooliaste õpilased, gümnaasium

Töötoa sisu ja eesmärk: Töötoas osaleja valmistab rõivana vähest taaskasutuspotentsiaali omavast T-särgist dekonstrueeritud rõivaeseme (kleidi, t-sägi).
T-särgid on ühed levinumad tooted, mis ei leia teise ringi kasutajat. Nende ümbertöötlemise võimalused on hetkel pea olematud, kuna tootes on kasutatud palju erinevaid materjale. Läbi töötoa pikendame nende särkide kasutusiga ning väldime nende prügimäele
sattumist.
Õpiväljundid: Töötoas osaleja on tutvunud ületarbimise, tekstiili ületootmise ja väheste taaskasutusvõimalustega seotud probleemide ning võimalike lahendustega.
Materjalid: Töötas osaleja võib kaasa tuua endale meelepäraseid t-särke või dressipluuse, mida enam rõivana ei kasutata.

2.Triiksärgist poekott
Juhendaja: Marta Moorats
Grupi suurus: max 15 inimest
Kestvus: 2 tundi
Sihtgrupp: II ja III kooliaste

Õppetegevused: lühike illustreeritud näidetega loeng, praktiline töötuba.
Töötoa sisu ja eesmärk: Töötoas osaleja valmistab rõivana vähest taaskasutuspotentsiaali omavast triiksärgist korduvakasuatava poe/rannakoti. Triiksärgid on samuti ühed levinumad tooted, mis ei leia teise ringi kasutajat. Nende ümbertöötlemise võimalused on hetkel, erinevate materjalide koosluse tõttu ühes tootes, pea olematud. Läbi töötoa pikendame nende materjalide kasutusiga ning väldime nende prügimäele sattumist.
Õpiväljundid: Töötoas osaleja on tutvunud ületarbimise, tekstiili ületootmise ja väheste taaskasutusvõimalustega seotud probleemide ning võimalike lahendustega.
Materjalid: Töötas osaleja võib kaasa tuua endale meelepärase pikkade varrukatega triiksärgi, mida enam rõivana ei kasutata.

3. Kangajääkidest mittemeditsiiniline mask
Juhendaja: Marta Moorats
Grupi suurus: max 15 inimest
Kestvus: 2 tundi
Sihtgrupp: II ja III kooliaste, gümnaasium
Õppetegevused: lühike illustreeritud näidetega loeng, praktiline töötuba.
Töötoa sisu ja eesmärk:
Töötoas osaleja valmistab tekstiilijääkidest korduvakasutava mittemeditsiiniline maski. Kasutame jääkidena ringlevat uut kangast. Tekstiili ümbertöötlemise võimalused on hetkel pea olematud. Läbi töötoa pikendame materjalide kasutusiga ning väldime nende prügimäele sattumist ning ühekordsetest maskidest tingitud prügi hulka.
Õpiväljundid: Töötoas osaleja on tekstiiltoodete eluringi, tekstiilitööstuses tekkivate jääkide (pre-consumer waste) ja nende väheste taaskasutusvõimalustega seotud probleemide ning võimalike lahendustega.
Materjalid: Töötas kasutatakse jäägina ringlevat uut tekstiili. Osaleja võib kaasa tuua ka endale meelepäraseid kangatükke, mis oleks umbes A4 paberi suurused või
suuremad. Oluline on kanga võimalikult naturaalne koostis (nt puuvill või puuvilla segu materjalid).

4.
  Vanapaberist käsitööpaber
Juhendaja: Stella Martsoo, OÜ Soomaa Meisterdustuba
Grupi suurus: max 15 inimest
Kestvus: u 1,5 tundi
Sihtgrupp: II kooliaste

Õppetegevus: kodusel viisil vanapaberist uue paberi valmistamise töötuba

Töötoa sisu ja eesmärk: iga töötoas osaleja teeb praktiliselt läbi kõik erinevad tööetapid paberi tükeldamisest kuni paberilehe valmimiseni ning selle tulemusel kujundab endale A5 formaadis 1-2 käsitööpaberit.

Töötuba tutvustab paberi kui materjali omapära, selle valmistamise põhimõtet, annab praktilisi oskusi kodusel viisil paberi taaskasutamiseks ning võimaluse loomingulisteks katsetusteks.

Õpiväljundid: töötoas osaleja on tutvunud ühe käsitöövõttega, kuidas vanapaberit ümber töödeldes uut materjali valmistada, on saanud ülevaate paberi valmimise protsessist ning praktiliselt disaininud vähemalt ühe paberilehe

Materjalid: töötoas kasutatavad materjalid ja töövahendid jagab juhendaja

Märkused: valminud paberileht vajab töötoa lõppedes ruumi järelkuivamiseks (sobib nt aknalauale jätta)